1 Ekim 2012 Pazartesi

Maske

Sokaktaki teyze,parktaki çocuk,daldaki kuş neden bakıyorsunuz bana ? Birşeymi var yüzümde ?
Ahh tabi unutmuşum, maske !
İnsanlar neden maske takmış birini görünce uzun uzun ,rahatsız edercesine bakar ki ? O an düşündükleri , yanımdan geçerken değmemeye çalışmaları açıkçası bazen güldürüyor bazense düşündürüyor beni ... Bu kadar cahil olunamaz ! Elbette ilgi çekici bir şey ama uzun uzunda bakılmaz.O kişi üzülebilir, rahatsız olabilir birde bunları düşünmek gerek.Bende maske takıyorum diye bana normal gelebilir belki ama ben hasta olmadan öncede böyle şeylere gayet duyarlıydım.Bir maskeli görsem veya engelli, ilgimi çekerdi ama hemen kafamı çevirirdim, onun bakışlarımdan rahatsız olabileceğini düşünürdüm.Ama gel gör ki herkes böyle olamıyor.Bana bakıldığında bazen umursamıyorum ama bazen hassas anıma denk gelip sinirlerimi alt üst edebiliyor.Geçenlerde bir mağazada gezerken orta yaşlarda bir kadın ve çocuğun bana baktıklarını hissettim.Baya bekledim kafalarını çevirmelerini ama onlar ısrarla bana bakıyordu.En sonunda dayanamayıp birşeymi var diyip ters ters baktım ama hiç utanma mahçup olma gibi bi duruma girmeden bakışlara devam ettiler.Bunu nasıl yaptığıma açıkçası bende şaşırdım :) Çünkü 3 yıl boyunca sinirlensemde böyle şeylere, kimseye birşey demezdim.Ama her zaman anlayışlı olunmuyor öylelerine karşı ki ben zaten baya sabrettim onlara karşı.
Birde böylelerinin yanı sıra hastanedeyken beni doktor sananlar var :)
Asansör beklerken elinde kağıtla yaklaşıp doktor hanım bu bölüm nerde dedi.Bi an şaşırdım ama büyük bir zevklede tarif ettim :)
Uzun lafın kısası bu konularda Türk milleti olarak gerideyiz diyebilirim.Açıkçası kendi milletimizi kötüleyenleri ve kötülemeyi sevmiyorum ama bazı konulara gelince bu böyle ne yazık ki.
Maske illaki ciddi bulaşıcı bir hastalık var diye takılmıyorki.Kimisinin toza alerjisi vardır,kimisi griptir birilerine bulaştırmak istemez.Yani bu maske gayet normal birşey ama anlayana ...
Son olarakta şunu söylemek istiyorum;
''Yüzünde görünür maske olanlardan değil maskesi görünmeyenlerden korkun. Onlar daha tehlikeli ...''

1 yorum:

Mutluyum-Umutluyum :)