1 Kasım 2012 Perşembe

Vampirmiyim Ben ?

Ne eksiği ne fazlası,
Demek ki herşey dozunda olmalı.
Ben aylar boyunca 7.2 hemoglobinle normal hayatıma devam ettim,daha doğrusu normal devam edebildiğimi sandım.
Ama elbetteki çok sorunlar yaşadım.Yurumemin temposunu biraz artırınca vücudumun dayanmadığı,nefesimin yetmediği, kalbimin beynimde attığı anlar oldu. Bir kaç ay sonra benim beklenmedik şekilde kan değerlerim yükseldi. 7.2 den 13.9 a çıktı. Bir anda değil tabiki yavaş yavaş ama zaten 7.2 den 7.5 ede çıksa farkediliyordu.10 ay boyunca ben çok rahat yaşadım. Okula gidebiliyordum,iştahım yerindeydi,sinirlilik huysuzluk yoktu vede rengim süperdi. Ellerime baktığım zaman kıpkırmızıydı,dudaklarım yine öyle...
Hastalığımın tekrarlaması ile değerlerde gittikçe düştü.13.9 dan 11 e inince nefes darlanmalarim başlamıştı. Önceden olsa bırakın 11 i 9 a çıkınca bayram ediyordum. Bir dinclik dinamiklik geliyordu.Ama ben 13 lü değerlere o zamanlar çok alıştığımdan 11 beni zorluyordu.Degerlerim gittikçe düştü,  rengim bembeyaz oldu.7.2 de normal yaşamına devam eden ben 8.5 li değerlere dayanamaz oldum.Çünkü vücudum alışmıştı yüksek değerlere.Kanım düşük olsada kan vermelerini istemezdim önceden, çünkü onunda zorlukları vardı. Damar yollarım yıpranmış aşırı odemden kilodan bulunamiyordu. Bulunsa damar dayanmiyordu. Bu kötü haldeki damarlardan kalın soğuk kanın gitmesi ne kadar zor birde siz düşünün.4 saat boyunca o kolu canlatmadan aynı şekilde tutmak, acimasinı azaltmak için altına yastık çarşaf ne varsa koymak zor işte zor. Bunu 10 kerede yasasan 100 kerede yasasan alışılacak bir şey değil.Ama öyle anlarda geliyorduki o zorlukları göze alarak kan verilmesini istiyordum.Çünkü ayıla bayıla yürüdüğüm o uzun hastane koridorlarında, kan bittikten sonra hoplaya zıplaya dinç enerjik dinamik neşeli şekilde eve gitmeyide hiç birşeye değişmem ! :)

Dünde yine kontrolüm vardı. Trombosit verileceğini biliyordum ama hemoglobinin düşük olacağını sanmıyordum.Çünkü o kadar çarpıntım nefes darlığım yoktu.Ama 7.9 a düştüğü için verdiler.(Normalde 9 un altına düştüğünde veriyorlar ama bende çok verilmesini istemdiklerinden verilmiyor.Hem çok fazla verilincede demir birikimi yapıyor.Buda kalbe zarar.Demiri düşürmek içinde ilaç veriyorlar ilaçta kreatin birikimi yapıyor e buda böbreğe zarar bu parantez içi uzadı neyse devam edelim :D )
Kanı verdikçe renklendim cana geldim, kana geldim :) Hoplaya zıplaya hastaneden çıktım.Eve gidip duraksamadanda apartman merdivenlerini çıktım oohh daha ne olsun efendim :) Bir güzelde uyudum, sabahın 7.30 unda kalktım.Normalde kalkamam çünkü kansızlığın verdiği bir halsizlik uyku hali oluyor.Sen çok uyuyorsun kansızlığı bahane etme demeyin, öyle işte.

Hadi Hoşçakalın Bir sonraki Postumda Görüşmek Üzere ...
Kanlı,Canlı Günler Diliyorum Efendim :)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mutluyum-Umutluyum :)