7 Ocak 2013 Pazartesi

Hastalığımın Belirtileri - İlk Hastaneye Yatırılışım

Zili çaldım kapıyı ablam açtı babam niye evde dedim. Hastaneye yatıcaksın dedi. Şaşırdım ama bi yandan da şaka olduğunu düşünüp umursamadım. İçeriye gittim. Oyalanıyorum kendim öyle babam acele et dedi mesai bitecek dediği an gerçek olduğunu anladım ve biraz ağladım :) Ne olduğunu bilemediğim için sustum tabi. Ablam öğleden sonra sonuçları almaya gitmiş ve doktor kardeşin İTP hemen hastaneye yatırılması lazım o nerede demiş. Ablam okulda diyince hemen okuldan alın kan değerleri çok düşük demiş. Ablam okuldan alacakmış beni ama ağlarım diye beklemiş. O gün Erzurum’daki bütün hastaneleri dolaştık neredeyse. Gidiyoruz sıra alıyoruz doktor benim alanım değil şu hastaneye gidin diyor ve artık yorulmuştuk. En son olarak Aziziye çocuk acile gittik.
Doktor tahlil sonuçlarının olduğu kağıdı eline aldı ve oradaki bütün hastaları bırakıp beni içeriye aldı. Beni bayağı muayene etti ve bu sırada sorular soruyordu. Daha sonra bir sürü kan tahlili istedi. Kan almaya erkek bi hemşir geldi. Hiç unutmam mavi bi damar yolu taktı sağ koluma.Çok acıdığını söyledim , biliyorum dedi. Kanı verdim ve çıktık. Film falan çektiler, çok yorulmuştum artık ayakta duracak halim yoktu. 
Sonra tahlil sonuçları çıktı ve yatış verdiklerini söyledi. Gizli gizli ağladım. Kolum acıyordu yorulmuştum. Babama ambulansla götürüleciğimi söylemiş doktor babamda kabul etmemiş kendi arabam var demiş.
Biz o ara eve gittik. Biraz hazırlık yaptık ama direk hastaneye gitmem gerekiyormuş. Hastaneye gittik , Erzurum Atatürk Üniversitesi Araştırma Hastanesi. Saatte epeyce geç olmuştu. Yatacağım bölüme gittik. Herkes beni bekliyordu . Herşeyimi biliyorlardı. Şaşırdım biraz.
Doktor : Yavaş hareket et , başını öne eğme onu yapma bunu yapma derken bi sürü şey söyledi. Ben hala şaşkınlık içerisindeyim. Neden ? Niye ? Ne oldu ? Aklımı kurcalayan sorular …
Sonra beni küçük bi odaya aldılar babamda geldi. 2 doktor 2 side asistan. Ellerinde kağıt kalem soru soruyorlar. 1 ay kadar süreyle grip gibi bir hastalık geçirdinmi ?
– Evet
Yorgunluk , halsizlik varmı ?
 – Evet
Burun kanaması , diş eti kanaması varmı ?
– Evet
Ateşin oluyormu ?
– Evet
Neredeyse ne sordularsa hepsi bende vardı. Peki bunları nereden biliyorlardı ? Sonra babamı odadan çıkarttılar. Sedyeye oturdum ve asistan doktor ( Kürşat abi ) damardan bişey verecekti öncesinde başın dönebilir dedi bana. Sonra ilacı verdi 2 saniye kadar başım döndü ve sonrasını hatırlamıyorum.( Ama müthiiş bir şeey :) ) İlik almışlar benden , daha doğrusu almaya çalışmışlar. Ama belimden aldıkları kandan ilik çıkmamış . Ve o uykuyla beni tekrar o odaya almışlar. Hiçbir ilaç vermeden. Birden gözlerimi açtım. Önümde tornavidaya benzer bi alet. Bir çalışan kollarımı tutuyor , biri bacaklarımı bi doktor belime bastırıyor diğeri ise kalın boruya benzer bir cismi bel kemiğime sokuyor ( O aleti sonraki ilik alışlarında gördüm ) ve o an çığlıklar içerisinde ben saçlarımı yoluyorum resmen. O acıyı uykulu olduğum için şuan hatırlamıyorum. Ama çok çok acı çektim. O an söylediğim şeyler ise yeter bırakın beni yeter canım acıyor istemiyorum. Hastaneyi inletmişim resmen. Herkes üzülmüş babam ağlamış o koridorlarda. O gece belimden tam 12 delik açılmış ama ilik yinede alınamamış. Belimin ağrısından rahat hareket edemiyordum.Sarışın şirin bi hemşire geldi ve damarıma bir şey taktı. Ne olduğunu bilmiyordum. Ablam sormuş beyaz kan demiş hemşire. O zaman bilmediğimiz ama sonrasında yüzlerce ünite aldığım ''Trombosit'' :)

Hastalığımın belirtileri ve ilk yatış günüm böyleydi. Başka bir yazımda hastanedeki ilk 1 ayımı anlatacağım.
Vee dosyamda yazan, beni şoka uğratan o bilgiyi kaçırmayıııın :D ( Dizi fragmanı gibi oldu )
Bu arada biliyorum biraz geç oldu ama 3 yıl önce yaşadıklarımı benim açımdan yazmak hatırlamak hiiç kolay değil.
Yazım, cümle hatalarım olmuşsa ki elbette olmuştur ama kusura bakmayın.
Kucak Dolusu Sevgileer :)

Hastalığımın Belirtileri 1. Yazım İçin  Buraya Tık Tık :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mutluyum-Umutluyum :)